Friday, May 9, 2008

asal usul shinichi

aku dapat nick shinichi adalah dr
komik detective yg dr kecik lagi aku minat..
memang dr kecik lagi aku baca ko komik 2..
komik tulisan gosho ayoma..
mengisahkan pasal seorang detektif muda yg bernama
shinichi kudo yg telah terjebak dlm kumpulan geng
hitam sehingga menyebabkan beliau menjadi kecik
dan menggunakan nama samaran conan edogawa..
beliau menjadi kecik kerana telah diberi ubat oleh
kumpulan geng baju hitam yg aku lupa ape
nama ubat 2..
dr situ bermula la kisah pengembaraan detektif muda
conan edogawa menyelesaikan kes disamping memburu kumpulan
geng baju hitam...beliau dibantu oleh kaum2 fbi...
aku memang suka cerita penyiasatan cam ni dan 1 lagi komik yg
paling aku minat adalah penyiasat remaja hajime kindaichi.
tp yg aku tensen skrg ni ngn komik detektif conan ni dah makin lmbat keluar..
dl sebulan sekali pada beberapa taun lepas dan skrg jd 2,3,4 bulan skali lak
diceritakan bahawa pelukis komik ni gosho oyama meninggal
tp aku x tau ar btol ke x...seksa menunggu ni..

No comments: